Działalność naukowa
OSIĄGNIĘCIA NAUKOWE
Zakład Językoznawstwa Stosowanego:
Dr hab. Adriana Biedroń, prof. AP
PUBLIKACJE
Redakcja monografii z poziomu II (150 pkt)
- Wen, Z. E., Skehan, P., Biedroń, A., Li, S., Sparks, R. (Eds.). Language aptitude: Advancing theory, testing, research and practice. 2019. Routledge. ISBN-13: 978-1138563865
Rozdziały w monografii z poziomu II (75 pkt)
- Wen, Z. E., Skehan, P., Biedroń, A., Li, S., Sparks, R. Introduction and overview. W: Wen, Z. E., Skehan, P., Biedroń, A., Li, S., Sparks, R. (red.). Language aptitude: Advancing theory, testing, research and practice (s.1-12). 2019. ISBN 9781138563872 - CAT# Y381542
- Biedroń, A. Language aptitude: Insights from L2 exceptional learners. W: Wen, Z. E., Skehan, P., Biedroń, A., Li, S., Sparks, R. (red.). Language aptitude: Advancing theory, testing, research and practice (s.168-184). 2019. ISBN 9781138563872 - CAT# Y381542
- Biedroń, A., & Birdsong, D. Highly Proficient and Gifted Bilinguals. W A. De Houwer & L. Ortega (red.).The Cambridge Handbook of Bilingualism (Cambridge Handbooks in Language and Linguistics, 307-323). Cambridge: Cambridge University Press. 2019. doi:10.1017/9781316831922.017
- Pawlak, M. & Biedroń, A. Verbal working memory as a predictor of explicit and implicit knowledge of English passive voice. W: DeKeyser, R. (red.), Aptitude-Treatment Interaction in Second Language Learning. (s. 93-115). John Benjamins. 2021. ISBN 9789027208897
Artykuły w czasopismach wysoko punktowanych:
- Biedroń, A. Czynniki afektywne w teorii i badaniach nad zdolnościami językowymi. Neofilolog 52(1). 29-41. 2019. 100 pkt
- Biedroń, A. (z M.Véliz-Campos i M. Polanco-Soto). L2 motivational self system, international posture, and the socioeconomic factor in EFL at university level: the case of Chile. Psychology of Language and Communication 25(1). 2020. 100 pkt
- Biedroń, A. (z M. Pawlak).Working memory as a factor mediating explicit and implicit knowledge of English grammar. Annual Review of Applied Linguistics, 41, 118-125. 2021. 200 pkt
- Biedroń, A., (z Véliz-Campos, M. i Zychowicz, K.). Longitudinal effects of phonological short-term memory and working memory capacity on L2 grammar knowledge. Advances in Cognitive Psychology 18(2), 113-121. 2022. 100 pkt
GRANTY (WYKONAWCA)
- Pawlak, M. Wybrane czynniki kognitywne i afektywne jak wskaźniki poziomu opanowania gramatyki u osób dorosłych uczących się języka angielskiego jako obcego. Grant Narodowego Centrum Nauki nr. 2015/17/B/HS2/01704 2015-2019.
- Wen, E. Z. Language Aptitude: Pushing the Boundaries; the Center for Linguistic Sciences of Beijing Normal University, China. Grant Beijing Normal University. 2019-2023.
- Veliz-Campos, M. FONDECYT project 2022 No.1220209. On the effects of implicit and explicit corrective feedback on perception and production of English sentence accent and (post-) nuclear intonation as moderated by l2 foreign language aptitude, working memory, and musical ability. Finansowany przez Krajową Agencję Badań i Rozwoju w Chile. 2022-2026.
WYKŁADY PLENARNE I ZAGRANICZNE
- Wykład plenarny wygłoszony podczas konferencji międzynarodowej: International Conference on Child Foreign/Second Language Learning: Facing Heterogeneity in the Young Learner Classroom. Kraków, Uniwersytet Pedagogiczny. wrzesień 26-28, 2019: “Trainability of foreign language aptitudes in children”.
- Wykład key-note wygłoszony podczas konferencji międzynarodowej: Zhuhai International Round Table Forum on "Language Aptitude" in Zhuhai City, Guangdong Province, China, November 8-10, 2019, Bejing Normal University: “The Central Executive and the Phonological Loop as Predictors of Explicit and Implicit Knowledge of English Passive Voice” (co-presenter M. Pawlak).
- Santiago, Chile 03-10 września 2018. w ramach projektu Fondecyt project Nº 11170031 zatytułowanego On the permeability of l2 aptitude: the effects of an l2 motivational vision enhancement classroom intervention on l2 aptitude. Wizytowane uczelnie to Universidad SEK oraz Universidad Andrés Bello, UNAB (Casona Campus i Bellavista Campus). W ramach wizyty wygłoszone zostały wykłady dla studentów filologii angielskiej, psychologii oraz innych dyscyplin, jak również aktywnych nauczycieli i wykładowców uniwersyteckich. Tytuły wygłoszonych wykładów to: „What can we learn from talented foreign language learners” oraz “Insights from adult L2 exceptional learners”.
Dr hab. Marek Łukasik, prof. AP
PUBLIKACJE
Rozdziały w monografii z poziomu I i inne:
- Łukasik, M., Pulcini, V (2021). New anglicisms in Italian Corpora: A comparison between CORIS and Italian Web 2016. In: R. M. Solano, P. R. San Segundo (eds.), Anglicisms and corpus linguistics. Corpus-aided research into the influence of English on European languages, Frankfurt a. M.: Peter Lang, 159-176.
- Łukasik, M., Sulik, P. (2020). Usefulness of selected bilingual online dictionaries in specialised translation. In: I. Smoczyk-Jackowiak, G. Nefagina (eds.), Wschód-Zachód. Przestrzeń wzajemnego przenikania się kultur. Słupsk: Wydawnictwo Akademii Pomorskiej w Słupsku. 28-38.
- Łukasik, M. (2019). Polska leksykografia specjalistyczna w Drugiej Rzeczypospolitej. In: P. Przybylska, B. Bałko-Tokarz, S. Przęczeń-Kisielek (eds.), Niepodległa wobec języka polskiego. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 177-187.
- Maci, S., Jablonkai, R., Łukasik, M., Daraselia, S., Knuchei, D. (2019). Disambiguating near synonyms in medical discourse. A multilayered corpus analysis of disease, illness and sickness in the British National Corpus. In: A. Baldry, F. Bianchi, A. Loiacono (eds.), Representing and redefining specialised knowledge: Medical discourse. Lecce, ESE. Salento University Publishing, 127-150.
- Łukasik, M. (2018). Polish marine dictionaries.: A metalexicographic perspective. In: R. Lipczuk, M. Lisiecka-Czop, K. H. Ramers (Hrgs.), Sprachen in fachund berufsbezogenen Kontexten, Hamburg: Verlag Dr Kovac, 139-165.
Artykuły w czasopismach punktowanych:
- Łukasik, M. (2019). „Towards a methodological framework of metaterminography, Applied Linguistics Papers, 26(1), 29-44.
- Łukasik, M. (2019). „Towards underpinnings of metaterminology”, Applied Linguistics Papers, 25(4), 195-213.
- Łukasik, M. (2018). „New pathways to terminological minimum”, Applied Linguistics Papers, 25(2), 133-168.
- Łukasik, M. (2017). “Contrastive terminography”, Cognitive Studies, 17, 1-4.
Słowniki
- 2 edycje "Bibliografii słowników specjalistycznych (1990-2017)" - publikacja wyłącznie online + jako baza danych przekazana do Komisji Terminologicznej Międzynarodowego Komitetu Slawistów w 2028r. jako część większej bazy danych
Wersja elektroniczna z 2018 r. tu: https://www.researchgate.net/publication/328065545_Bibliografia_slownikow_specjalistycznych_1990-2017_Bibliography_of_specialised_dictionaries
GRANTY
- Projekt pt. Polska praktyka terminograficzna był realizowany (lata 2016-2018).
WYKŁADY PLENARNE I ZAGRANICZNE
- Profesor wizytujący - Uniwersytet Turyński - od 2017 r. w każdym roku akademickim: 2017/2018, 2018/2019, 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022, 2022/2023.
Dr hab. Dorota Werbińska, prof. AP
PUBLIKACJE
Artykuły w czasopismach wysoko punktowanych i punktowanych:
- 2019. Ekşi, G. J., Yakışık, B. Y., Aşık, A., Fişne, F. N., Werbińska, D. & Cavalheiro, L. (2019). Language teacher trainees’ sense of professional agency in practicum: cases from Turkey, Portugal and Poland. Teachers and Teaching: Theory and Practice. 25(3). 279-300. ISSN: 1354-0602 (Print) 1470-1278. DOI: 10.1080/13540602.2019.1587404. 140 pkt.
- Werbińska, D. 2018. “Wykorzystanie duoetnografii jako innowacyjnego podejścia w rozwijaniu refleksji przyszłych nauczycieli języka obcego”. Neofilolog. 51/1. 59-74. 70 pkt.
- Erduyan, I., Werbińska, D., Yakıșık, B. Y., Guerra, L. & Ekiert, M. (2018). The impact of mobility on language teacher identity: Turkish, Polish and Portuguese perspectives. Konińskie Studia Językowe. 6/3. 349-371. 20 pkt.
- Ekşi, G. J., Yakışık, B. Y., Aşık, A., Fişne, F. N., Werbińska, D. & Cavalheiro, L. (2019). Language teacher trainees’ sense of professional agency in practicum: cases from Turkey, Portugal and Poland. Teachers and Teaching: Theory and Practice. 25(3). 279-300. Lista A: ISSN: 1354-0602 (Print) 1470-1278. DOI: 10.1080/13540602.2019.1587404. 140 pkt.
- Güngör, M. N., Akcan S., Werbinska, D. & Ekiert, M. (2019). The Early Years of Teaching: A Cross-Cultural Study of Turkish and Polish Novice English Teachers. Eurasian Journal of Applied Linguistics, 5(2), 287–302. Doi: 32601/ejal.599262. 20 pkt.
- Werbińska, D. (2019). English teacher candidates’ construction of third spaces in a reflection-enhancing duoethnographic project. Polilog. Studia Neofilologiczne, 9. 193-206. 70 pkt.
- Werbińska, D. (2019) ELIF BOZYIǦIT, LUÌS GUERRA, MAŁGORZATA EKIERT, SERHAN KӦSE (2019) “English language teachers’ conceptualizations of one-to-one private tutoring: an international phenomenographic study”. Glottodidactica. An International Journal in Applied Linguistics. 46(2), 175 – 196. 40 pkt.
- Werbińska, D. (2020) "Language teacher positioning in a teacher promotion examination: A small story approach". Neofilolog 54/1, 133-153. 70 pkt.
- Werbińska, D. (2020). “Duoethnography in applied linguistics qualitative research”. Neofilolog 54/2, 269-283. 70 pkt.
- Meihami, H. & Werbińska, D. (2022). “The Role of Action Research in ESP Teachers' Professional Identity Development”. Journal of Research in Applied Linguistics, 13(1), 31-43. 20 pkt.
- Werbińska, D. & Rokita-Jaśkow, J. (2023). “Language teacher identity and emotions in a duoethnographic narrative: The perspective of a teacher, a parent and a teacher educator”. (in press) Theory and Practice of Second Language Acquisition. 40 pkt.
- Werbińska, D. (2022). “Professional identity of a French language teacher in Poland: constancy vs. change, sameness vs. difference, agency”. GLOTTODIDACTICA 49(1), 217–240. 40 pkt.
Recenzje książek w czasopismach punktowanych i wysoko punktowanych:
- Werbińska, D. (2018) Gabryś-Barker, D. (red.). „Third-age learners of foreign languages”. 2018. Studies in Second Language Learning and Teaching 8(4). 845-851. pkt 100.
- Werbińska, D. (2020) Gallardo, M. (red.). “Negotiating identity in modern foreign language teaching”, SYSTEM 89. pkt. 100.
- Werbińska D. (2020) England, L. “TESOL Career Path Development” 2020. POLILOG. Studia Neofilologiczne 2020. 271-274. Pkt.70.
- Werbińska, D. (2021) Robert J. Lowe, Luke Lawrence (Eds.). 2020. “Duoethnography in English Language Teaching Research, Reflection and Classroom Application”. SYSTEM 97. pkt. 100.
Monografie z poziomu I:
- Werbińska, D. (2017). The Formation of Language Teacher Identity. A Phenomenographic-Narrative Study. Słupsk: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pomorskiej. 511 stron.
- Werbińska, D. (2022). In-service language teachers’ examination discourses: Interpretative repertoires and positioning. Słupsk: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pomorskiej. 254 strony
GRANTY
- Projekt ILTERG (INTERNATIONAL LANGUAGE TEACHER EDUCATION RESEARCH GROUP), Projekt Erasmus+ Programme, Key Action 2: Strategic Partnership Projects no 2016-1-TR01 -KA203-035295], Gazi University (Ankara, Turcja), Bogazici University (Stambuł, Turcja), University of Evora (Evora, Portugalia), Akademia Pomorska w Słupsku (Polska). Koordynator projektu ze strony polskiej (lata 2018-2019)
- Projekt ministerialny DOSKONAŁA NAUKA nr DNM/SP/461401/2020. Pomysłodawca i wykonawca projektu: In-service language teachers' examination discourses: Interpretative repertoires and positioning. (lata 2020-2022).
WYKŁADY PLENARNE I ZAGRANICZNE
- Antalya, Turcja, 16-17 października 2020, konferencja międzynarodowa z cyklu ILTERG. Wystąpienie plenarne: International Language Teacher Education Research Group. Turcja (online) wystąpienie plenarne: “Duoethnography in Language Teacher Education. New possibilities for developing reflection? ”.
- Bolu, Turcja, Izzet Baysal University, 5-6 listopada 2021, konferencja międzynarodowa z cyklu INGED. Wystąpienie plenarne (online) na zaproszenie: „Teachers as people: Professional pathways of four third-age language teachers from Poland”.
Dr Jerzy Giebułtowski – adiunkt badawczo-dydaktyczny (od października 2022)
PUBLIKACJE
- Jerzy Giebułtowski (2022). Night without end. The fate of Jews in German-occupied Poland, w: Grabowski, J., Engelking, B. (red.) Indiana University Press. Przekład I koordynacja.
- Jerzy Giebułtowski (2022). Polska jesień, rosyjska zima/Polish autumn, Russian winter, redakcja i konsultacje językowe książki Juliena Bryana. Instytut Pamięci Narodowej.
- Jerzy Giebułtowski (2022). Czwarty jeździec Apokalipsy, Wydawnictwo Textura. Przekład powieści Borysa Sawinkowa z języka rosyjskiego.
Dr Małgorzata Ekiert – adiunkt dydaktyczny
PUBLIKACJE:
- Asuman Aşık, Serhan Köse, Gonca Yangın Ekşi, Gölge Seferoğlu, Ricardo Pereira & Malgorzata Ekiert (2020) ICT integration in English language teacher education: insights from Turkey, Portugal and Poland, Computer Assisted Language Learning, 33:7, 708-731, DOI: 10.1080/09588221.2019.1588744 200 pkt.
GRANTY:
- udział w międzynarodowym projekcie ILTERG (International Language Teacher Education Research Group), którego koordynatorem był Gazi University (Turcja), natomiast partnerami Akademia Pomorska w Słupsku, University of Evora (Portugalia) i Bogazici University (Turcja) (lata 2018-2019)
- Grant norweski https://www.apsl.edu.pl/aktualnosci-serwisu/wykladowcy-akademii-pomorskiej-w-slupsku-zrealizowali-mobilnosci-dydaktyczne-w-ramach-programu-edukacja-komponent-ii?ref=breadcrumb
Dr Małgorzata Kowalczyk – adiunkt (zatrudniona do października 2021)
Monografie z poziomu 1:
- Kowalczyk Małgorzata & Maciej Widawski. 2019. The Dictionary of English Loanwords in Informal Polish. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego
- Kowalczyk Małgorzata. 2020. Leksyka odmian angielszczyzny globalnej. Słupsk: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pomorskiej.
Mgr Paulina Pawłuszek – asystent badawczo-dydaktyczny
PUBLIKACJE
- Pawłuszek, P. 2022. „Vulgarity in children’s literature and the translator’s dilemma: The case of the Polish translation of The Book of Dust: La Belle Sauvage by Philip Pullman”. W: D. Gierczyńska i I. Smoczyk-Jackowiak (red.) Wschód-Zachód. Literatura i języka na styku kultur. Słupsk: Wydawnictwo Naukowe Akademiii Pomorskiej w Słupsku.
Mgr Paulina Ogórek – asystent badawczo-dydaktyczny (do października 2021)
PUBLIKACJE
- Ogórek, P. (2022). „Longitudinal effects of phonological short-term memory and working memory capacity on L2 writing competence. Research proposal. W: D. Gierczyńska i I. Smoczyk-Jackowiak (red.) Wschód-Zachód. Literatura i języka na styku kultur. Słupsk: Wydawnictwo Naukowe Akademiii Pomorskiej w Słupsku. Str. 143-153.
- Biedroń, A., Ogórek, P. (2020). „Locus of control of English philology undergraduates. Beyond Philology: An International Journal of Linguistics, Literary Studies and English Language Teaching, 17(3), 127-152.
Mgr Katarzyna Zychowicz – asystent badawczo-dydaktyczny (do października 2019).
PUBLIKACJE
- Zychowicz, K., Biedroń, A., Pawlak, M. (2017). „Polish Listening SPAN – a new tool for measuring verbal working memory. Studies in Second Language Learning and Teaching 7(4), 601-618. 100 pkt.
- Zychowicz, K., Biedroń, A. Pawlak, M. (2018). „Polish Nonword Span (PNWSPAN): A new tool for measuring phonological loop capacity. GLOTTODIDACTICA. An International Journal of Applied Linguistics, 45(2), 309-327. 40 pkt.
- Biedroń, A., Veliz-Campos, M., Zychowicz, K. (2022). „Longitudinal effects of phonological short-term memory and working memory capacity on L2 grammar knowledge. Advances in Cognitive Psychology 18(2), 113-121. 100 pkt.
GRANTY
- Grant NCN nr 015/17/B/HS2/01704. Wybrane czynniki kognitywne i afektywne jako wskaźniki poziomu opanowania gramatyki. 2017
Zakład Literaturoznawstwa, Komunikacji i Mediów:
Dr Klaudiusz Bobowski – adiunkt badawczo dydaktyczny
PUBLIKACJE
Monografia:
- Bobowski, K. (2019). The British Council and Poland in 1940s – Cultural propaganda. Kovac.
Rozdział w monografii z poziomu I:
- Bobowski, K. (2020). Notes for and against the British Council remaining in Poland in March 1950. W: Gierczyńska, D., Smoczyk-Jackowiak, I. (red.), Wschód-Zachód. Literatura i język na styku kultur.
Dr Marta Gierczyńska-Kolas – adiunkt badawczo-dydaktyczny
PUBLIKACJE
Monografia:
- Gierczyńska-Kolas, M. (2018). Metaphors used on Polish and American Internet Forums for mothers: A comparative analysis. Frankfurt: Peter Lang.
Rozdziały w monografiach z poziomu I:
- Gierczyńska, M. (2018). Metaforą w twarz – jak publicyści obrażają polityków. W: Skowronek, B., Horyń, E., Walecka-Rynduch, E. (red.), Język a media. Wzory komunikacyjne we współczesnych mediach. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego.
- Gierczyńska, M., Stanulewicz, D. (2018). Badania nad barwami i słownictwem barw. W: Komorowska, E. , Stanulewicz, D. (red.), Barwa w języku, literaturze i kulturze VIII. Str. 207-211.
Artykuły w czasopismach punktowanych:
- Gierczyńska-Kolas, M. (2019). 13th International Scientific Conference: The East-The West: A dialogue of languages and cultures. Polilog. Studia Neofilologiczne.
Dr Idalia Smoczyk-Jackowiak – adiunkt badawczo-dydaktyczny
PUBLIKACJE
Artykuły w czasopismach punktowanych:
- Smoczyk-Jackowiak, I. A literary view on courtly manners in twelfth century England. Polilog. Studia Neofilologiczne 2022. 37-50.
- Smoczyk-Jackowiak, I.: The interplay of time and space in Walter Map’s otherworldly stories. Polilog. Studia Neofilologiczne nr 10, 2020, ss. 155-166
- Smoczyk-Jackowiak, I.: The role of mirabilia in literature produced by courtier clerics in 12th century England. Polilog. Studia Neofilologiczne nr 9, 2019, ss. 145-157.Smoczyk-Jackowiak I. (2022). W stronę kultu kobiety. Literacki obraz miłości dwornej w twórczości poetów związanych z angielskim dworem królewskim w XX wieku. In: D. Gierczyńska, I. Smoczyk-Jackowiak (Red.) (2022), Wschód-Zachód. Literatura i język na styku kultur. Słupsk: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pomorskiej w Słupsku. 45-57.
- Smoczyk-Jackowiak, I.: Robert Coover’s Cosmoi: the Naked and the Dead. Wschód-Zachód. Przestrzeń wzajemnego przenikania się kultur. Wydawnictwo Naukowe Akademii Pomorskiej w Słupsku, Słupsk 2020r
- Werbińska, D., Ekiert M., Smoczyk-Jackowiak I., Review of Studies into Teachers’ Engagement with Research; Yangin Eksi G., Guerra L., Werbińska D., Bayyurt Y., Research Trends in English Language Teacher Education and English Language Teaching, University of Evora, 2019.
Redakcja monografii z poziomu I
- Gierczyńska, D., Smoczyk-Jackowiak, I. (red.), Wschód-Zachód. Literatura i język na styku kultur. Słupsk: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pomorskiej w Słupsku, Słupsk 2022 r.
- Nefagina, G., Smoczyk-Jackowiak, I. (red.), Wschód-Zachód. Przestrzeń wzajemnego przenikania się kultur. Wydawnictwo Naukowe Akademii Pomorskiej w Słupsku, Słupsk 2020.
Rozdziały w monografii z poziomu I
- Smoczyk-Jackowiak I. (2022). W stronę kultu kobiety. Literacki obraz miłości dwornej w twórczości poetów związanych z angielskim dworem królewskim w XX wieku. In: D. Gierczyńska, I. Smoczyk-Jackowiak (Red.) (2022), Wschód-Zachód. Literatura i język na styku kultur. Słupsk: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pomorskiej w Słupsku. 45-57.
- Smoczyk-Jackowiak, I.: Robert Coover’s Cosmoi: the Naked and the Dead. Wschód-Zachód. Przestrzeń wzajemnego przenikania się kultur. Wydawnictwo Naukowe Akademii Pomorskiej w Słupsku, Słupsk 2020 r
- Werbińska, D., Ekiert M., Smoczyk-Jackowiak I., Review of Studies into Teachers’ Engagement with Research; Yangin Eksi G., Guerra L., Werbińska D., Bayyurt Y., Research Trends in English Language Teacher Education and English Language Teaching, University of Evora, 2019.
Tłumaczenie monografii wraz z opracowaniem krytycznym
- Smoczyk-Jackowiak, I.: (2017) Filip II August Król Francji 1180-1223. Wydawnictwo Napoleon V. Oświęcim (J. Bradbury, Philip Augustus, King of France 1180-1223, New York 2013)
GRANTY
- udział w międzynarodowym projekcie ILTERG (International Language Teacher Education Research Group), którego koordynatorem był Gazi University (Turcja), natomiast partnerami Akademia Pomorska w Słupsku, University of Evora (Portugalia) i Bogazici University (Turcja) (lata 2018-2019)
- zrealizowanie programu „Wsparcie dla czasopism naukowych” dla czasopisma Polilog. Studia Neofilologiczne (Umowa Nr 231/WCN/2019/1 z dn. 12.08.2019r.) Lata 2019-2020. Wykorzystanie środków z grantu. Raport z realizacji grantu zaakceptowany przez Ministerstwo.
Zakład Dydaktyki i Praktycznej Nauki Języka Angielskiego:
PUBLIKACJE
- Sobiczewska. A. (2022). Irony and sarcasm as tools of contemporary humor. In: Lewandowska-Tomaszczyk, B., Trojszczak, M. (eds.), Concepts, discourses, and translations. SPRINGER.
- Zychowicz, K. (z Véliz-Campos, M. i Biedroń. A..). Longitudinal effects of phonological short-term memory and working memory capacity on L2 grammar knowledge. Advances in Cognitive Psychology 18(2), 113-121. 2022. 100 pkt